Friday, November 22, 2013

Gua Kelam

Assalamualaikum dan salam sejahtera

jom kita ke Gua Kelam, Perlis...... Sebelum tu, sedikit info tentang Gua Kelam. Gua Kelam merupakan suatu taman rekreasi terkenal dengan jalan gua (“cave walk”). Gua Kelam adalah merupakan salah satu gua yang paling menarik di Malaysia berukuran 370-meter panjang yang berhampiran dengan pekan kecil Kaki Bukit, Perlis. Terletak di Kaki Bukit yang jauh lebih kurang 36 km dari Bandar Kangar. 
Dahulunya terkenal dengan lombong bijih yang menghasilkan bijih yang bermutu tinggi. Gua ini juga menjadi jalan penghubung antara penduduk Wang Kelian dan Kaki Bukit. Gua Kelam di namakan sempena dengan keadaannya di mana kedudukannya di kaki bukit dan suasana kelam yang sentiasa menyelubungi gua ini. Untuk merentasi ke dalam gua ini, disediakan sebuah jambatan gantung untuk pelawat. Keluar dari gua bolehlah mandi manda..


Permandangan di depan Gua Kelam

Dibuat pengubahsuaian beberapa kali.. kekadang cikgu sampai sana, tak boleh masuk.. katanya tengah renovate..



Sempat lagi posing kat depat gua sebelum masuk kedalam...
Kali ini bawa anak saudara....
Teruja diaorang...




Melihat ke dalam gua..




Nani sempat posing selepas keluar dari gua sebelah dalam...



Mandi dululah sebelum keluar...






 Setelah selesai mandi, posing lagi..







Untuk foto lagi boleh layari 
https://www.facebook.com/badri.gamat/media_set?set=a.485493651468882.119213.100000247533321&type=3

No comments:

Post a Comment