Friday, November 22, 2013

Gua Tempurung

   Gua Tempurung , terletak di Gopeng , Perak. Boleh dikunjungi bagi mereka yang ingin merasai suatu pengalaman yang sangat mistik dengan kabus yang berada di atas bukit.
     Gua ini dipercayai telah wujud sejak awal 8000 SM terdiri daripada lima kubah besar dengan siling menyerupai tempurung. Terdapat stalagmit dan stalaktit serta pembentukan batu lain yang menakjubkan boleh diperhatikan..
     Datang dengan family, pelawat boleh menaiki tangga disediakan...Sampai ke satu tahap pendakian tangga di dalam gua, terasa angin sejuk menerjah menghilangkan semua keletihan semasa pendakian di dalam gua...

     Jangan lupa bawa torch light dan pakai kasut tertutup...Nak adventure lagi, boleh ambil pakej lain di kaunter.. berbayar tau...





gambar kenangan

No comments:

Post a Comment